GEL

Arayı açtım.. Fikret Şeneş yazacaktım.. Hatta yazdım da, kaldı öyle.. Bir Varmış Bir Yokmuş’u yazan Fikret Şeneş..Bir ay kadar oldu kaybedeli.. Sonra yine Bir Varmış Bir Yokmuş’u bizim için söyleyen Erol Büyükburç, sözleşmiştik onunla, röportaj yapacaktım..İkisinin de ruhu şad olsun.

Ertelemeye gelmiyor hayat.. Bunu biliyoruz da yine de erteleniyor ve hep yine ertelemeye gelmediğini anımsatıyor sinsice.

Uzun uzun yazmak da gelmiyor içimden.. Kelimelerle, kendimi ifade edebilmekle ilgili bir mücadelem var bu aralar.

Yasemin Mori’nin son albümü Finnari Kakaraska yağmurlu günlerde güzel giden bir albüm olmuş.

Bir kaç gündür dinliyorum. Yasemin Mori’yi seviyoruz, saçmalıyor, bu albüm olmamış, eskisi gibi değil deseler de.. Özgür kızları seviyoruz.. “Gel” Ajda Pekkan tarafından 1971’de seslendirilmiş. Ajda Pekkan ki kendisi hiç bir döneminde özgür veya özgün kategorilerinde anılmamıştır, kraliçe olmuştur, şahane kadın olmuştur, o cool kadın ben değilim diye iddia etse de özgür kız kafası kendisine çok uzaktır diye tahmin etmekteyim.

Şarkının iki yorumu, ikisi de lezzetli çipetpetlerimizden, severek dinliyoruz bu günlerimizde..

Sözler Fikret Şeneş tabii ki.

Gel, ne derlerse desinler gel
İster çirkin, ister güzel
Günâhkarsan yine gel.

diyen sözler bakınız aşağıda Gel diyen Mevlana’yı çağrıştırıyor ki 1970lerde Mevlana bugünlerdeki kadar popüler değildi tesadüf olabilir..

Gel, gel, ne olursan ol yine gel,
İster kafir, ister mecusi,
İster puta tapan ol yine gel,
Bizim dergahımız, ümitsizlik dergahı değildir,
Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel…

Leave a comment